Los - Reisverslag uit Bricqueville-sur-Mer, Frankrijk van angelineenjoop - WaarBenJij.nu Los - Reisverslag uit Bricqueville-sur-Mer, Frankrijk van angelineenjoop - WaarBenJij.nu

Los

Door: Angeline

Blijf op de hoogte en volg angelineenjoop

08 Juli 2015 | Frankrijk, Bricqueville-sur-Mer

Het rode tentje staat. Op een lelijke camping, in een lelijk Frans stadje. 80 km gefietst in minder dan 6 uur, inclusief pauzes. Niet slecht voor een eerste dag. Bovendien hebben onze beruchte helling naar 'Caroles' zonder veel problemen gefietst. Daarna was t peanuts, relatief gezien.
Moeilijk vond ik t los komen van 'thuis' wel. Gelukkig regende en stormde het. Iets minder aantrekkelijk om gewoon thuis te blijven.
We zijn even langs Michel gereden, op zijn berg in de verte. Om te checken wat hij ervan vindt, van dit dwaze plan. Wel ok, denk ik. Hij stuurde een heftige wind, meestal in ons voordeel. En t was weer heerlijk om langs de wegen te zoeven.
Een groep ganzen kruiste ons pad bij Gents. Waggelend, in ganzenpas waren ze op pad. Ze leken precies te weten waarheen. Tot een gesloten hek hun weg versperde. Ontgoocheld stonden ze daar: wat nu? Veel grijze ganzen en een witte. Hoe zou die zich voelen, vroeg Joop zich af. We hebben ze achter ins moeten laten. Misschien staan ze daar nog.